Skoči na glavno vsebino
Select Page

KAKO LAHKO PORABIMO HRANO, KI OSTANE

Učenci 2. razreda izvedli naravoslovni dan

KAKO LAHKO PORABIMO HRANO, KI OSTANE

Izvedli smo različne delavnice. Pri pripravi živil so učenci sodelovali po skupinah, uredili so mize in pogrinjek. Naučili so se izdelati papirnati prtič v obliki psička.

Pomagali so pri pripravi sadja in sadnih nabodal ter pri pripravi piškotov iz ovsenih kosmičev ter kakava.

Nekateri pa so izvedli tudi delavnico, kjer so pripravili različne vrste sadja in jogurt ter kosmiče s suhim sadjem.

Pogovorili smo se tudi o tem, da je pomembno, da čim manj hrane ostane oz. da tisto, kar ostane, porabimo na drug način. Oblikovali smo plakate, ki pomagajo ozaveščati učence v jedilnici. Spoznavali smo tudi pomen bioloških odpadkov in kompostnika na našem vrtu.

Kam šiba knjiga?

V aprilu, ko praznujejo knjige, smo se knjižničarka, učiteljice slovenščine in razredničarke 6. razredov odločile za skupno bralno spodbujevalno akcijo.

Že nekaj let zapored opazujemo upad števila opravljenih bralnih značk med učenci predmetne stopnje, število izposojenih knjig se je v primerjavi z obdobjem pred in po koroni znižalo, čeprav učenci veliko časa med odmori in po pouku preživijo v čitalnici. Vse skupaj nas je spodbudilo k iskanju načina, kako z učenci preživeti čas ob knjigah in jih nagovarjati k branju.

Šestošolce je k skupnemu druženju povabil plakat v obliki rebusa, ki je visel v učilnicah slovenščine in geografije ter v šolski knjižnici.

Med razredno uro so obiskali šolsko knjižnico, kjer so prisluhnili letošnji poslanici ob 2. aprilu, mednarodnem dnevu knjig za otroke, ter si ogledali priročno zbirko Andersenovih pravljic. V učilnici slovenskega jezika so izdelovali knjižne kazalke, ki so jih obogatili z mislimi o branju, v geografski učilnici pa so spoznavali značilnosti Japonske, saj je letošnja poslanica prišla od tam. Po razredni uri so bili učenci ponovno vabljeni med knjižne police, branje pa so popestrili še z miselnimi ugankami na temo japonskih ljudskih pravljic.

Zapisala in fotografirala šolska knjižničarka Nataša Markič.

Predstavitev jamarstva v 3. razredih

Sredino dopoldne nam je popestril učenec 5. razreda Emil Pintar, ki je tretješolcem predstavil svoj hobi. Sam je namreč že od malih nog navdušen jamar in raziskovalec podzemnega sveta. Odkril je nekaj še neraziskanih jam in jih tudi poimenoval. Predstavil nam je jamarsko opremo in varno gibanje v jamah. Na zemljevidu je pokazal, kje se nahajajo zanimive jame v naši okolici in kje so največje jame na svetu. Ogledali smo si fotografije in posnetke njegovih jamarskih dogodivščin in dobili odgovore na številna vprašanja. Emilu želimo še veliko poguma in radovednosti pri odkrivanju lepot jamskega sveta.

DRUGOŠOLCI VRTNARILI V NOVI UČILNICI V NARAVI

Drugošolci smo izkoristili topel pomladni dan in se odpravili v učilnico v naravi. Tam smo uredili gredico: počistili, odstranili plevel in kamne, okopali, porahljali zemljo. Učenci 2.b smo posadili gozdne jagode, učenci 2.a sadike solate, učenci 2. c pa smo posejali seme solate. Na koncu smo gredico zalili. Sedaj pa že komaj čakamo na naš pridelek!

TEKMOVANJE MLADI TEHNIKI

V četrtek, 11. 4. 2024, je v Idriji potekalo regijsko tekmovanje Mladih tehnikov. Sedem učencev prilagojenega programa naše šole se je pomerilo z najboljšimi v regiji v obdelavi lesa, obdelavi tekstila, obdelavi papirja in postavljanju lego konstrukcij.

Prvo mesto v kategoriji lego konstrukcij je dosegel Jani Gulić iz 9.e razreda. Njegova spretnost pri delu z lego kockami je nedvomno izjemna.

Drugo mesto v obdelavi tekstila je dosegla Emili Bosnić iz 6. e razreda, ki je pokazala izjemno spretnost in estetski čut.

Tretje mesto v obdelavi papirja pa je dosegla Veronika Rebula, učenka 8.e razreda, ki je osvojila komisijo z ličnim izdelkom in veliko ustvarjalnostjo. Vsem sodelujočim in zmagovalcem iskreno čestitamo.

Pohod na Otliško okno

V ponedeljek, 8. 4. 2024, smo se učenci 6.E, 7.E, 8.E in 9.E, odpravili na pohod na Otliško okno. Zjutraj smo se zbrali pred šolo in se odpravili po učni poti na Izvir Hublja. Tam smo se razdelili v dve skupini. Ena skupina je odšla na lažji pohod do Lokavca, druga pa po označeni poti do Otliškega okna. Pot je bila zahtevna a kljub temu zabavna. Po usvojenem vrhu smo pojedli zaslužene sendviče, ki so mamili tudi čredo koz. Nam je bil najljubši velik kozel, ki smo ga poimenovali Marko. Dan je bil zares čudovit, in prav vsi smo bili lahko ponosni nase, saj smo za nagrado lahko opazovali prečudovit razgled na Vipavsko dolino.

Učitelji in učenci 6. – 9. E

Šivamo

V četrtek nas je obiskala prava šivilja. Pokazala nam je svoje pripomočke in šivalni stroj. S skupnimi močmi smo izmerili, vrezali in sešili prikupne mošnjičke, ki smo jih ograsili z gumbi. Vanje bomo lahko spravili igralne karte ali druge manjše namizne igre. Tisti bolj pogumni, pa smo lahko sedli tudi za šivalni stroj in poskusili sešiti raven rob. Zelo težka naloga!

7. razred OPP NIS

Ekosistem v malem

7. razred se pri naravoslovju učimo o ekosistemu. Mi že vemo, da ekosistem sestavljajo živi in neživi organizmi, zato smo se na lep pomladanski dan odpravili na sprehod v gozd in nabrali sestavine za pripravo svojega malega ekosistema v kozarcu. Tako lahko opazujemo kaj se dogaja, ko našim malim ekosistemom nudimo različne pogoje (toplota, svetloba, vlaga …). Zelo zabavno je opazovati kaj se v kozarcih dogaja.

7. razred OPP NIS

Kvalifikacijski turnir Športne igre mladih – ŠAH

V soboto, 6. 4. 2024, se je na naši šoli odvijal šahovski kvalifikacijski turnir v okviru Športnih iger mladih 2024.

V kategoriji otrok do 15 let so našo šolo zastopali Enei Kretič, Lars Leban, Jernej Stibilj in Nik Feuče.

V kategoriji otrok do 11 let pa so tekmovali Filip Bajc, Petja Avbar, Nejc Lemut in Neja Verbek.

Vsi učenci so dosegli zelo dobre rezultate. Neja Verbek se je uvrstila na državno prvenstvo, saj je v svoji kategoriji dosegla 3. mesto.

Vsem tekmovalcem iskreno čestitamo.

Dostopnost