Skoči na glavno vsebino
Select Page

Šola v naravi – 1. dan

Prvi dan šole v naravi je uspešno zaključen.

Po prihodu in namestitvi v hotelu Tisa, smo se odpravili na smučišče. Razdelili smo se v skupine in že preizkusili v prvi smuki.

Bili smo zelo uspešni in komaj čakamo jutrišnji dan.

Ob 15.00 uri smo imeli kosilo, po kosilu počitek, ob 17.00 uri pa smo se odpravili na pohod po okolici hotela. Dan smo zaključili s predavanjem o fis pravilih, večerjo in pripravo na nočni počitek.

DAN ODPRTIH VRAT NA OPP NIS

9. marca smo v oddelkih s prilagojenim programom ponovno odprli svoja vrata na stežaj.

Veseli smo bili, da nas je obiskalo kar 15 zunanjih udeležencev. Med njimi so bili starši, svetovalni delavci, učitelji in drugi strokovni delavci.

Z učenci smo pripravili kratek kulturni program, s katerim smo želeli pokazati, kako lahko razvijamo glasbeno področje – pevsko in inštrumentalno. Po razredih pa so si udeleženci lahko ogledali naše vsakdanje delo: načine, kako se učimo matematiko, slovenščino, družboslovje, naravoslovje… Sledil je še zaključni pogovor, kjer smo predstavili naša področja delovanja skozi celo leto, naše sodelovanje z rednim programom, dneve dejavnosti ter predstavili možnosti za nadaljnje izobraževanje.

Hvaležni pa smo tudi družini Sever, ki je predstavila svojo izkušnjo. Vredno je slišati, kako in s čim vse se spopadajo starši in otroci, preden se odločijo za prestop v nov program. Od težkih misli, velikih strahov, napačnih predstav, bojazni pred nesprejetostjo… Prav ganljivo pa je videti, koliko sreče izžarevajo danes, ko je njihov otrok vključen v program OPP NIS. In vsi predhodni strahovi, stiske, bojazni so se razblinili. Ostala je le še hvaležnost vsem, ki so jim na tej poti pomagali.

V kolikor se tudi vi sprašujete, če bi nas obiskali, vas vabimo, da nas pokličete oz. se najavite v svetovalni službi naše šole.

Z veseljem bomo odprli svoja vrata – tudi vam.

Učenci in učitelji OPP NIS

Varna raba interneta

Na Osnovni šoli Danila Lokarja Ajdovščina že vrsto let v 6. razredu izvajamo tehniški dan z naslovom Varna raba interneta. Moči, znanje in ideje skupaj združujemo različni strokovni delavci: računalničar Matjaž Simonič, svetovalna delavka Nataša Čuk, šolska knjižničarka Nataša Markič, likovni pedagoginji Nataša Rupnik in Maja Štefin ter zunanji gost, terapevt  in vodja centra za zdravljenje odvisnosti v Novi Gorici, gospod Miha Kramli.

Njegovemu predavanju so v avli šole prvo šolsko uro prisluhnili vsi šestošolci. Predavanje je bilo dobro izhodišče za naslednje aktivnosti, ki so čakale učence. V drugi šolski uri so si učenci posameznih oddelkov pogledali dokumentarni prispevek na RTV Slovenija z naslovom Temna stran pametnih telefonov. Sledila je kratka razprava o slišanem in videnem v prvih dveh urah. V naslednjih treh urah so učenci krožili med učilnico, računalniško učilnico in knjižnico, kjer so izvajali različne dejavnosti. V knjižnici so učenci pod mentorstvom šolske knjižničarke v parih ali trojkah likovno utvarjali in oblikovali slogane na temo tehniškega dne (npr. Vse aplikacije zasvojijo, če jih ljudje ne omejijo.) Knjižničarka jim je predstavila poučne in leposlovne knjige, ki se dotikajo obravnavane teme in so dostopne v šolski knjižnici.

Računalničar je šestošolcem v računalniški učilnici pokazal, kako preverijo morebitni vdor v svoje elektronske račune, oblikujejo varna gesla, opozoril jih je tudi na objavljanje in pošiljanje fotografij. Naučeno znanje so na koncu upodobili v obliki infografike in izdelek shranili.

Z učenci se je v vsakem oddelku o vsebini filma in nevarnostih spleta pogovarjala tudi svetovalna delavka. Rdeča nit pogovora je bila uporaba bontona na socialnih omrežjih in o posledicah le-teh.

Pridobljeno znanje so učenci lahko kreativno izrazili tudi skozi likovne izdelke. Pri delu sta učence vodili likovni pedagoginji naše šole.

Učenci so strnili svoje misli v kratke zapise:

  • Všeč mi je bilo predavanje g. Kramlija.
  • Lepo mi je bilo, izvedela sem veliko stvari, ki jih bom potrebovala v življenju.
  • Najbolj mi je bilo všeč, ko so navajali različne primere, nas s tem opozarjali, kako nevaren je splet in kaj vse se ti lahko zgodi.
  • Najbolj všeč mi je bil dokumentarni film.
  • Nisem vedel, da igre in socialna omrežja tako zasvojijo.
  • Tehniški dan je bil zelo poučen, najbolj mi je bilo všeč v računalnici.
  • Zanimiv in poučen dan. Spoznali smo stvari, ki jih ne smemo delati na spletu.
  • Naučil sem se, kaj se zgodi, če si deset ur na pametnem telefonu ali drugih napravah.
  • Spoznala sem »temne« stvari o pametnih telefonih.
  • Ne smeš dodajati za prijatelje ljudi, ki jih ne poznaš.
  • Na spletu ne smem vsem zaupati.
  • Spoznala sem, kako preveriš vdor v svojo elektronsko pošto.

 

Tehniški dan je bil zasnovan tako, da so se učenci srečali z uporabo različnih medijev, ki jih bolj ali manj poznajo in uporabljajo. S svojimi razmišljanji so poustvarili zanje pomembne misli, ki so sporočilne in opozorilne tudi za vse ostale uporabnike sodobnih naprav in njihovih aplikacij. Na učence je pozitivno in preventivno, predvsem opozorilno, vplival gost s svojimi primeri odvisnosti in zasvojenosti s sodobno tehnologijo. Želimo si, da se bomo vsi pred naslednjim klikom vprašali, ali ga res potrebujemo, kaj z njim pridobimo/izgubimo… Razmislite o tem tudi sami.

Nataša Markič in šestošolci

Drage babice, vabljene v naš razred!

»Ob babici se vedno počutiš, kot da je čakala ves dan da te vidi in sedaj je njen dan izpopolnjen.«

(Marcy DeMaree)

Babice so mame našim mamam. Vedno nas pockrljajo s prijaznimi besedami, toplimi objemi in okusno hrano.

Odločili smo se, da jih povabimo v naš razred in jim pokažemo delček našega vsakdana. Stare mame, babice in none so se odzvale povabilu in v četrtek, 16. 3. 2023, nasmejane prikorakale v naš razred.

Skupaj s Keti Bratina smo oblikovali iz gline oblikovali posodice, se posladkali s pecivom in se sprehodili po našem atriju. 

Hvaležni smo za takšne dni.

Učenci 1., 2. in 3.e, učiteljici Darja Benčina in Adrijana Kobol

BIOTEHNOLOGIJA ZA DEVETE RAZREDE

Danes so se devetošolci v sklopu naravoslovnega dne seznanili  s tradicionalno in sodobno biotehnologijo. Ogledali so si centralno čistilno napravo v Ajdovščini in spoznali njeno delovanje ter obiskali Pivovarno Pelicon, kjer so se seznanili z alkoholnim vrenjem. Preizkusili so lahko njihov najnovejši brezalkoholni napitek Happy Cola, ki jih je navdušil. Po vsem tem je učence čakalo še praktično delo. Gospe Vilma in Darja iz Društva gospodinj z dramsko skupino Planina pri Ajdovščini sta poskrbeli, da so imeli učenci polne roke dela. Preizkusili so se v pripravi testa, gnetenju in oblikovanju finih pekovskih izdelkov. Izdelali so čudovite hlebčke, pletenice in menihe, ki niso bili samo lepi, ampak zelo, zelo okusni.

Za pomoč pri izvedbi se najlepše zahvaljujemo KSD Ajdovščina, Pivovarni Pelicon, članicam Društva gospodinj iz Planine ter podjetju Mlinotest, ki nam je prijazno doniralo moko za peko.

Učiteljica biologije Lea Kosmač

PRVOŠOLCI OBISKALI HIŠO DOBRE VOLJE V PALAH

V začetku marca smo učenci 1.b razreda obiskali starejše, ki obiskujejo Hišo dobre volje v Palah. Ko smo se hiši približevali po cestišču, so nas že pričakovali in nam pomahali skozi okno. Toplo so nas sprejeli. Zapeli smo jim nekaj pesmi in nekateri učenci so deklamirali pesmi slovenskih pesnikov. Bili so veseli otroškega prepevanja. Potem pa so učenci povsem sproščeno poklepetali s starejšimi. Pokazali so nam tudi, s čim se ukvarjajo medtem, ko čez dan bivajo v tej hiši, kako ustvarjajo zanimive izdelke iz različnih materialov.

Najbolj pa se bodo učenci zapomnili njihovega prijaznega sprejema. Tako smo dobro voljo lahko ponesli tudi v šolo.

Hvala za topel sprejem!

Izmenjava učiteljev v okviru programa Erasmus+

Erasmus+ je program Evropske unije, ki spodbuja mednarodno sodelovanje na področju izobraževanja.

Ker želimo, da z aktivno participacijo v mednarodnih dejavnostih strokovno rastemo in pridobivamo nova znanja, smo trije učitelji OŠ Danila Lokarja iz Ajdovščine, v okviru zgoraj omenjenega programa, odšli na senčenje na delovnem mestu v Španijo, natančneje Andaluzijo.

Naš cilj je bila Osnovna šola Rio Verde v obmorskem mestecu Almunecar.

Kljub utrujenosti po dolgi poti nas je mesto očaralo na prvi pogled. Palme ter druge zelene in cvetoče rastline poživijo večinoma bele stavbe, hkrati pa pomirjajo duha in telo. Ko se sliki pridruži še šum valov, je podoba popolna.

Šola, ki smo jo v naslednjih treh dneh dodobra spoznali, je bila že na videz zelo drugačna od tistih, ki smo jih vajeni doma. Starejša stavba, opremljena s skromnim pohištvom, je dobila pridih domačnosti s številnimi okraski, likovnimi izdelki ter arhitekturnimi dodatki in seveda s prijaznimi in pozornimi ljudmi.

V treh dneh smo želeli izvedeti čim več, zato smo se po predstavitvi njihovega šolskega sistema udeležili različnih dejavnosti. Osnovna šola Rio Verde vključuje predšolsko vzgojo in šolske oddelke do 6. razreda, torej smo na šoli srečevali otroke med 3. in 12. letom. Skupina učencev nam je razkazala prostore in v skromni angleščini povedala osnovne podatke o vsakem izmed njih.

Nato smo obiskali različne starostne skupine, od najmlajše vrtčevske, pa vse do zadnjega, šestega razreda. Opazovali smo jih pri delu, se vključevali v aktivnosti ter opazovali, kako v tako zelenem mestu skrbijo za ohranjanje okolja in trajnostni razvoj. Presenečeni smo bili nad tišino in občutkom umirjenosti v času, ko je bilo na šoli več kot tristo otrok. Morda smo zaradi vsem znanega španskega temperamenta pričakovali nekaj drugega, a kljub temu da so med poukom vrata učilnic skoraj vedno odprta, je bilo slišati le tih ustvarjalni nemir. Prav tako nas je presenetila tehnološka opremljenost šole, ki je pravo nasprotje skromnemu pohištvu. Nekaj posebnega je bilo do potankosti načrtovano in strukturirano delo v oddelku, ki ga obiskuje pet otrok z avtističnim sindromom. Zaznali smo navdušenje otrok v učilnici za robotiko. Nenavadno, a zelo prisrčno, je bilo srečanje petošolcev in šestošolcev vseh devetih osnovnih šol v mestu, ki so se na dan pred praznikom zbrali na trgu tik ob obali ter s transparenti in govorjeno besedo mirno opozarjali na pravice žensk, ki bi morale biti vsem dostopne. Mlajši otroci so se na dan žena zbrali pred šolo in vrstnikom predstavili svoje zapise o pomembnih ženskah v njihovem življenju. Vsak je imel v roki lonček z rastlino, ki jo je ta dan posadil. Ker je bila ravno sreda, so se lahko posladkali še s sadjem in sadnimi sladicami, ki jih vsako sredo ob paviljonu na šolskem dvorišču pripravijo mame.

Veliko vtisov smo počasi predelovali ob popoldnevih, ko smo odkrivali zanimive kotičke mesteca s staro dušo in novejšim turističnim delom.

Prehitro se je naš čas iztekel in morali smo na dolgo pot proti domu. Resda so Alumnecar, Granada, Madrid, Venezia drug za drugim izginjali za nami, a lepi spomini zato niso bili nič manj živi.

Marta Benko, Andrejka Repič, Tomaž Krivec

Finska

Od 27. 2. 2023 do 5. 3. 2023 sem se v okviru izmenjave za učitelje Erasmus + odpravila v Helsinke, kjer je potekalo izobraževanje z naslovom Environmental education in Finland: Eco-Social Approach. Udeleženi smo bili učitelji iz štirih držav; Slovenije, Nemčije, Španije in Belgije. Prvi dan je bil namenjen predstavitvi šol, na katerih poučujemo. Spoznala sem različne sisteme, ki jih imajo v posameznih državah, in različne projekte na temo okolja, ki jih šole izvajajo. Sledila je predstavitev finskega šolskega sistema, ki v svetu velja za enega najboljših. Skozi različne aktivnosti smo se učili, kako otrokom približati problematiko onesnaževanja. Glavna tema izobraževanja je bilo problemsko učenje, ki se ga na Finskem poslužujejo v veliki meri. Pri tem gre za to, da otrokom predstaviš problem, za katerega morajo s samostojnim delom najti rešitev.

Poleg delavnice, ki sem se je udeležila v sklopu izobraževanja, sem spoznala tudi finsko zgodovino, kulturo in njihov način življenja.  V letnem poročilu, ki ga pripravijo Združeni narodi, je Finska že peto leto zapored razglašena za najsrečnejšo državo na svetu. Gre za državo, kjer ima pri odnosih pomembno vlogo zaupanje.

Pridobljeno znanje in izkušnje bom delila z ostalimi sodelavci. Veliko dejavnosti, ki smo jih izvajali, lahko prenesemo v delo z učenci. Kar mi je od finskega izobraževanja ostalo v spominu, pa je tudi to, da je njihov cilj, da otroci čim več časa preživijo zunaj, na svežem zraku. Tudi to je ena od stvari, ki bi jih rada prenesla v naše okolje.

V tem tednu sem pridobila veliko izkušenj in spoznanj, kje smo v primerjavi z drugimi evropskimi državami, in bi se takšne vrste izobraževanja z veseljem udeležila še kdaj.

Zlato na Japonskem

Metka Bizjak, učenka OŠ Danila Lokarja je na 22. mednarodnem likovnem natečaju JQA International Environmental Children’s Drawing Contest na Japonskem, pod mentorstvom Nataše Rupnik in Maje Štefin, za svoje likovno delo prejela zlato medaljo.

Več o tekmovanju si lahko pogledate na povezavi: https://childrens-drawing.com/en/index.html#latestwinner-top

Dolgo časa smo čakali paket, ki je prepotoval pol sveta do Ajdovščine. Bilo je vredno!

Metki želiva veliko navdiha in likovnih uspehov tudi v prihodnje.

N&M

     

Dostopnost