Skoči na glavno vsebino

Aprilski dnevi so bili posvečeni branju

Tretješolci so ob zaključku branja za bralno značko prisluhnili knjižničarki Nataši. Spoznali so življenje Hansa Christiana Andersena, si ogledali razstavljene njegove slikanice in prisluhnili nizozemski poslanici ob 2. aprilu. Sledilo je poslušanje zgodbe Na žarku svetlobe in izpolnjevanje delovnega lista.

Učenci 3. OPB so v petek, 18. 4. 2025, 5. šolsko uro preživeli v šolski knjižnici. Na osnovi ilustracije, so ugibali o vsebini kratke zgodbice. Ugotovili so, da se med seboj prepirajo vilice, žlica in nož. Prisluhnili so zgodbi Kestutisa Kasparavičiusa z naslovom Prepir. Sledilo je ustvarjanje kratkih zgodbic po skupinah in njihova predstavitev v zaključku ure.

Z učenci petega razreda smo združili dneve, ko praznujejo knjige, z dnevom Zemlje. Prav tako smo se pogovarjali o pisatelju Andersenu, prisluhnili poslanici ob 2. aprilu, reševali zabavni kviz, s katerim smo spoznali različne vrste bralcev. Dan Zemlje je bil letos posvečen gozdnim učnim potem. Tudi mi imamo eno v naši neposredni bližini. Jo poznate? V šolski knjižnici so bile na mizi razstavljene knjige, ki so govorile o drevesih. Učenci so v skupinah pregledovali knjige in reševali delovne liste.

S skupnimi urami želimo učence spodbuditi k branju knjig in odkrivanju miselnih orehov, da bo branje razvijalo mišljenje tako kot telovadba telo.

Raziskovanje sveta fizike

Učenci 7.E razreda, so meseca aprila raziskovali svet fizikalnih poskusov. Spoznali so zanimive poskuse od hidravlične sile do nenewtonske tekočine in vse vmes. Med delom so se veliko nasmejali, saj poskus ne uspe vedno v prvo. Na koncu so se preizkusili v izdelavi svoje enostavne robotske roke. Dinamično, inovativno in predvsem zelo zanimivo.

Razstava Ajdovščina skozi čas

Pred 80. leti je bila 5. maja 1945 v Ajdovščini ustanovljena prva slovenska vlada po drugi svetovni vojni. Na ta dan občina obeležuje svoj praznik.

Ob tem okroglem jubileju smo se z učenci odločili pripraviti razstavo Ajdovščina skozi čas. V ta namen smo zbirali stare fotografije mesta in nato iste lokacije fotografirali ter tako naredili primerjavo.

Mir je prihodnost

Osnovna šola Danila Lokarja letos sodeluje na mednarodnem natečaju Peace Got Talent 2025, na katerem se predstavlja s svojo lastno vokalno skladbo z naslovom Mir je prihodnost. Ker ji je na državnem natečaju uspelo zmagati, se je uvrstila na mednarodno tekmovanje, kjer je postala uradna predstavnica Slovenije. To je izjemno priznanje za šolo in občino Ajdovščina.
V soboto, 3. maja 2025, je skladba Mir je prihodnost skupaj z nekaterimi drugimi izbranimi pesmimi omenjenega natečaja doživela svojo premiero na YouTube kanalu.

Peace Got Talent je mednarodni glasbeno-mirovni projekt, ki ga organizira Living Peace International in svetu sporoča, kako lahko s pesmijo, glasbo in plesom prispevamo k vzpostavljanju miru.
Besedilo sta napisali osmošolka Sofija Gnezda in učiteljica Damjana Urh, ki ga je tudi uglasbila in ustvarila aranžma. Projekt je potekal pod mentorstvom Dragice Ukmar Kodelja. Pri izvedbi so sodelovali tudi učenci enote NIS, ki so s svojo spontanostjo in ustvarjalnostjo prispevali k nastanku spremljevalnega videa.
Vokalna skladba Mir je prihodnost ni le glasbeni izdelek, temveč močno sporočilo o pomenu miru, ki si ga v prihodnosti želi ves svet. Njena kakovost in globoka vsebina sta prepričali državno žirijo, da jo izbere za mednarodno predstavitev v okviru Peace Got Talent 2025.
Ta dosežek je rezultat dela, ustvarjalnosti in sodelovanja med učenci in učitelji ter ponosno predstavlja vrednote, ki jih šola goji. Z zmago na natečaju so učenci in učitelji Osnovne šole Danila Lokarja Ajdovščina dokazali, da lahko s skupnimi močmi in predanostjo dosežejo izvrstne rezultate.
Iskrene čestitke vsem sodelujočim za ta izjemen uspeh, ki bo še dolgo odmeval v srcih vseh, ki verjamejo v moč miru in glasbe.

Učenci preizkusili svoje znanje o Evropski uniji in njenih članicah

Ob približujočem se tednu Evrope smo na šoli pripravili nagradno igro za učence, v kateri so spoznavali delovanje Evropske unije, njene programe ter priložnosti, ki jih ponuja na področju izobraževanja in mobilnosti. Poseben poudarek smo namenili programom, kot je Erasmus+ in izpostavili, kako naši učitelji v okviru tega sodelujejo s šolami po vsej Evropi.

Učenci so odgovarjali na različna vprašanja – od splošnih znanj o EU do bolj odprtih razmislekov, kot je npr. vprašanje “Kako si predstavljaš medkulturnost?” Njihovi odgovori so bili iskreni, domiselni in pogosto zelo zreli, kar kaže na to, da razumejo pomen sodelovanja, sprejemanja drugačnosti in skupnih evropskih vrednot, kot so solidarnost, spoštovanje človekovih pravic in strpnost.

Odziv na nagradno igro je bil odličen, udeležba velika, nagrade pa so prijazno prispevali v Centru RS za mobilnost in evropske programe izobraževanja in usposabljanja (CMEPIUS). Veseli smo, da so učenci z zanimanjem sodelovali in s tem še okrepili svojo evropsko zavest.

Obisk irske delegacije iz Corka v okviru Erasmus+

V okviru programa Erasmus+ smo na naši šoli z veseljem gostili delegacijo iz Irske, natančneje osem učiteljev iz Scoil Bernadette, ki se nahaja v mestu Cork. Obisk je potekal z namenom krepitve mednarodnega sodelovanja in izmenjave dobrih praks na področju vzgoje in izobraževanja.

Gostom smo predstavili delovanje naše šole in organizacijo pouka. Velik vtis je nanje naredilo dejstvo, da so lahko prisostvovali pouku tako v rednem kot tudi v prilagojenem programu. Slednje jim je omogočilo boljši vpogled v vključujočo naravnanost našega izobraževalnega sistema in prilagajanje učnega procesa potrebam posameznih učencev.

V okviru kulturnega dela obiska so si ogledali Ajdovščino, kjer so spoznali nekaj zgodovinskih in naravnih znamenitosti mesta.

Obisk je bil pomemben korak k nadaljnji izmenjavi izkušenj, saj se bo sodelovanje nadaljevalo že junija, ko bodo k nam prispeli še učenci iz zgoraj omenjene šole. Veselimo se ponovnega snidenja in nadaljevanja skupnega učenja v duhu evropskega povezovanja.

ŠVN Debeli rtič

Sporočamo, da se že vračamo iz šole v naravi, ki je potekala na Debelem rtiču.
V Ajdovščini bomo okrog 14.00, tako kot smo načrtovali.
Učenci z matične šole bomo starše počakali v podaljšanem bivanju, v 3.a, z učiteljico Ester Kovač Schlegel.
Avtobus bo peljal v Lokavec učence s podružnične šole, ki bodo starše počakali v oddelkih podaljšanega bivanja, v katerih so običajno vključeni.

Učenci 3.r, 5.e in 6.e

Dan zemlje

Petošolci smo na delavnici, ki sta jo vodila ga. Meta Furlan in g. Andrej Vuksanović, spoznali, kako nastanejo kavbojke in bombažna majica.
Delavnico smo začeli z raziskovanjem dejstev o oblačilih, nato pa izvedli poskus, s katerim smo ugotavljali, koliko mikroplastike se izloči v okolje pri pranju bombažne in sintetične majice.
Delavnica z naslovom Življenjski cikel kavbojk in bombažne majice nam je prikazala pot od surovine – bombaža do končnega izdelka. Spoznali smo, koliko držav prepotujejo oblačila, preden jih oblečemo, in kako proizvodnja tekstila vpliva na okolje: poraba vode, izpusti CO₂ ter onesnaževanje voda in tal. Izvedeli smo tudi, da kavbojke, preden pridejo na trgovske police, lahko prepotujejo tudi do 50.000 kilometrov.
Pogovarjali smo se o pomenu trajnostne mode in o tem, kaj se zgodi z zavrženimi oblačili.
Pred šolo smo razstavili pozabljena in izgubljena oblačila ter povabili vse učence naše šole, naj jih pregledajo in poberejo svoja. Kljub naši spodbudi je veliko oblačil ostalo, saj ugotavljamo, da jih učenci pogosto ne prepoznajo.

Orodna vrstica za dostopnost