![]() |
Z Mrežo gozdnih vrtcev in šol Slovenije upravlja Inštitut za gozdno pedagogiko in ima podporo tudi pri Zavodu RS za šolstvo. Šole in vrtci, ki so v seznamu Mreže, izvajajo pristope, ki temeljijo na gozdni pedagogiki. V gozdni šoli učenci skupaj z učitelji obiskujejo bližnji gozd in naravna okolja. Poučevanje v naravnih okoljih v neposredni bližini šol je spodbudno za celostni razvoj otrok. »Gozdne učilnice« in poučevanja na prostem nudijo dovolj prostora za akademska znanja, razvoj socialnih veščin, izkušnje, sodelovanje in osebno predanost delu, radovednost, domišljijo. Naše bližnje naravno okolje naj postane prostor, kjer lahko razvijamo identiteto, občutek za prostor ter obenem uživamo v prostoru in se vanj vedno znova vračamo. Pristopi gozdne pedagogike se usmerjajo v poučevanje, ki prinaša nove priložnosti, vseživljenjsko učenje, raziskovanje, ustvarjalnost, oblikovanje pozitivne učne klime. Naša vizija je, da otroci odraščajo, se igrajo, učijo in razvijajo v skladu z lastno naravo. Z vključevanjem narave v šole omogočamo otrokom lažje doseganje ciljev, jim damo voljo do uspeha in prispevamo k celovitemu razvoju vsakega posameznika. Učinek učenja v naravnem okolju lahko otroku ostane za celo življenje. In to je učenje za trajnostni razvoj. V seznam Mreže gozdnih šol (http://gozdna-pedagogika.si/?page_id=2023) je vpisana tudi naša šola. Ob pestrih dejavnostih v naravnem okolju izvajamo v različnih oddelkih pristope, ki temeljijo na gozdni pedagogiki. Do sedaj smo vpletli raznolike aktivnosti v naravi pri pouku na naši šoli, kot so naloge matematike, likovne ter glasbene umetnosti v naravi, branje pod krošnjami, urejanje šolskega vrta, orientacijski sprehodi, čistilne akcije, opazovalne dejavnosti, ustvarjanje iz naravnih materialov… Na naši šoli je koordinatorica za ta projekt Mateja Vuga (mateja.vuga@os-ajdovscina.si).
|