Skoči na glavno vsebino
Select Page

Erasmus+ je program Evropske unije, ki spodbuja mednarodno sodelovanje na področju izobraževanja.

Ker želimo, da z aktivno participacijo v mednarodnih dejavnostih strokovno rastemo in pridobivamo nova znanja, smo trije učitelji OŠ Danila Lokarja iz Ajdovščine, v okviru zgoraj omenjenega programa, odšli na senčenje na delovnem mestu v Španijo, natančneje Andaluzijo.

Naš cilj je bila Osnovna šola Rio Verde v obmorskem mestecu Almunecar.

Kljub utrujenosti po dolgi poti nas je mesto očaralo na prvi pogled. Palme ter druge zelene in cvetoče rastline poživijo večinoma bele stavbe, hkrati pa pomirjajo duha in telo. Ko se sliki pridruži še šum valov, je podoba popolna.

Šola, ki smo jo v naslednjih treh dneh dodobra spoznali, je bila že na videz zelo drugačna od tistih, ki smo jih vajeni doma. Starejša stavba, opremljena s skromnim pohištvom, je dobila pridih domačnosti s številnimi okraski, likovnimi izdelki ter arhitekturnimi dodatki in seveda s prijaznimi in pozornimi ljudmi.

V treh dneh smo želeli izvedeti čim več, zato smo se po predstavitvi njihovega šolskega sistema udeležili različnih dejavnosti. Osnovna šola Rio Verde vključuje predšolsko vzgojo in šolske oddelke do 6. razreda, torej smo na šoli srečevali otroke med 3. in 12. letom. Skupina učencev nam je razkazala prostore in v skromni angleščini povedala osnovne podatke o vsakem izmed njih.

Nato smo obiskali različne starostne skupine, od najmlajše vrtčevske, pa vse do zadnjega, šestega razreda. Opazovali smo jih pri delu, se vključevali v aktivnosti ter opazovali, kako v tako zelenem mestu skrbijo za ohranjanje okolja in trajnostni razvoj. Presenečeni smo bili nad tišino in občutkom umirjenosti v času, ko je bilo na šoli več kot tristo otrok. Morda smo zaradi vsem znanega španskega temperamenta pričakovali nekaj drugega, a kljub temu da so med poukom vrata učilnic skoraj vedno odprta, je bilo slišati le tih ustvarjalni nemir. Prav tako nas je presenetila tehnološka opremljenost šole, ki je pravo nasprotje skromnemu pohištvu. Nekaj posebnega je bilo do potankosti načrtovano in strukturirano delo v oddelku, ki ga obiskuje pet otrok z avtističnim sindromom. Zaznali smo navdušenje otrok v učilnici za robotiko. Nenavadno, a zelo prisrčno, je bilo srečanje petošolcev in šestošolcev vseh devetih osnovnih šol v mestu, ki so se na dan pred praznikom zbrali na trgu tik ob obali ter s transparenti in govorjeno besedo mirno opozarjali na pravice žensk, ki bi morale biti vsem dostopne. Mlajši otroci so se na dan žena zbrali pred šolo in vrstnikom predstavili svoje zapise o pomembnih ženskah v njihovem življenju. Vsak je imel v roki lonček z rastlino, ki jo je ta dan posadil. Ker je bila ravno sreda, so se lahko posladkali še s sadjem in sadnimi sladicami, ki jih vsako sredo ob paviljonu na šolskem dvorišču pripravijo mame.

Veliko vtisov smo počasi predelovali ob popoldnevih, ko smo odkrivali zanimive kotičke mesteca s staro dušo in novejšim turističnim delom.

Prehitro se je naš čas iztekel in morali smo na dolgo pot proti domu. Resda so Alumnecar, Granada, Madrid, Venezia drug za drugim izginjali za nami, a lepi spomini zato niso bili nič manj živi.

Marta Benko, Andrejka Repič, Tomaž Krivec

(Skupno 31 obiskov, današnjih obiskov 1)
Dostopnost