V četrtek, 21. 5. 2015, je Javni sklad za ljubiteljske dejavnosti Republike Slovenije na Ljubljanskem gradu na zaključni prireditvi projekta Kulturna šola razglasil imena 54 osnovnih šol, ki so si letos prislužile naziv kulturna šola in najboljše med vsemi.

Najvišje priznanje JSKD na področju kulture za osnovne šole in naziv Najboljša kulturna šola med velikimi šolami Slovenije leta 2015 je po odločitvi strokovne komisije, ki je podrobno pregledala in ocenila obšolske kulturne dejavnosti vseh prijavljenih šol, prejela Osnovna šola Danila Lokarja Ajdovščina.

Naj kulturna šola leta 2015 je postala Osnovna šola Petrovče.

Zaključna prireditev projekta Kulturna šola je sicer del Tedna ljubiteljske kulture, katerega častni pokrovitelj je predsednik Republike Slovenije Borut Pahor.

Zaključne prireditve projekta Kulturna šola se je poleg ravnatljic in ravnateljev 54 osnovnih šol in večine županov krajev najvišje nominiranih šol udeležilo še 160 otrok in 60 mentorjev kulturnih dejavnosti, ki so se dopoldne udeležili javne tribune v Stari mestni elektrarni na temo drugačnosti zaradi bolezni ali invalidnosti, s katero so želeli organizatorji poudariti, da lahko mnogi otroci kljub oviram dosegajo presežke na področju kulture. Na javni Tribuni, ki jo je vodil prevajalec mladinskega romana Čudo Boštjan Gorenc Pižama, so sodelovali Mitja Čander (urednik, pisatelj), Branka Grujičić (novinarka), Simona Semenič (dramatičarka), Katarina Rigler Šilc (OŠ Ledina), Nataša Detič (Založba Ocean), Ajda Rooss (Lutkovno gledališče Ljubljana) in Alja Ugovšek, študentka prava in nekdanja učenka bolnišničnih oddelkov OŠ Ledina. Na javni tribuni so predstavniki OŠ Ledina, najbolj kulturne šole late 2014,  predstavili tudi priročnik za učitelje, ki so ga oblikovali na podlagi romana Čudo, recenzirala pa ga je prof. dr. Ljubica Marjanovič Umek.

Iz naše šole so se srečanja udeležili Žan Bešir iz 9. a, Sanja Ferjančič iz 9. b in Martina Stopar iz 9. c razreda ter mentor Peter Avbar in ravnateljica naše šole Irena Kodele Krašna.

Otroke, razdeljene v skupine, so po javni tribuni sprejeli predstavniki različnih kulturnih ustanov v prestolnici in jim predstavili svoje dejavnosti. Mi smo si ogledali Mestni muzej in razstavo Emona.

Letošnji projekt za podaljšanje naziva Kulturna šola je vodila Maja Bitežnik.

(povzeto po http://www.jskd.si)

————————————-
OBRAZLOŽITEV

Učenec, starši, učitelji so tri oglišča enakostraničnega trikotnika: vsi trije enakopravni in enako pomembni. Ko med njimi vlada sozvočje, so zadovoljni. Modrost, razum in znanje; ustvarjalnost, veselje in radoživost; mir, zbranost in urejenost. K temu stremijo na Osnovni šoli Danila Lokarja Ajdovščina. V sklopu svojega delovanja šola velik poudarek namenjajo kulturi in kulturnim dejavnostim.Na šoli, pretežno v okviru obšolskih dejavnosti, delujejo številni krožki in skupine, od otroških in mladinskih pevskih zasedb, likovnega, plesnega, lutkovno-dramskega pa vse do fotografskega snovanja. Povprečno je aktivno v kulturne aktivnosti vključenih nekaj več kot 70 odstotkov vseh učencev.

Na osnovni šoli Danila Lokarja Ajdovščina vsako leto pripravijokulturno prireditev s temo predstavitve različnih kulturnih dejavnosti na šoli, pri kateri sodelujejo učenci s področja vseh dejavnosti na šoli. Ena najbolj izstopajočih dejavnosti je zagotovo zborovska, saj učenci s pevskim udejstvovanjem v različnih pevskih sestavih že vrsto let nizajo uspeh za uspehom ter se redno uvrščajo na regijski in državni nivo. V zadnjih treh letih so se uspešno udeležili kar 112 selekcioniranih srečanj, festivalov in natečajev, od tega kav 68 primerih na državnem ali mednarodnem nivoju. Sicer pa učenci sodelujejo tudi v različnih mednarodnih projektih, ki temeljijo povezovanju umetnosti in izobraževalnih aktivnosti v Sloveniji in drugod po svetu.

OŠ  Danila Lokarja Ajdovščina si od nekdaj prizadeva vključevati svoje učence in njihove starše v kulturne dejavnosti in redno obiskovanje kulturnih ustanov ter prireditev. V šolski in obšolski program zato redno uvrščajo gostovanja in obiske raznih gledaliških skupin, kulturnih ustvarjalcev, oglede predstav, razstav, muzejskih zbirk in podobno.  Prav zaradi njihovega dobrega dela je v kraju nastalo več kulturnih društev, v katera so vključeni njihovi zdajšnji in bivši učenci. Tako šola neposredno prispeva k dvigu kakovosti kulturnega življenja v kraju. V zadnjih treh letih so pripravili kar 167 dogodkov za šolsko in širšo javnost.

Šola zgledno skrbi za dodatna izobraževanja svojih mentorjev. V zadnjih treh letih so se udeležili 22 različnih seminarjev in delavnic v obsegu nekaj manj kot 300 šolskih ur,  kar zagotovo v veliki meri prispeva  k uspehom, ki jih dosegajo na regijski, državni in preko evropskih projektov tudi mednarodni ravni.

OŠ Danila Lokarja Ajdovščina je ena najuspešnejših šol na glasbenem področju, saj že dolga leta dobivajo najvišja odličja in priznanja na vseh domačih in tujih prireditvah tekmovalnega značaja.

Na kvalitetno delo mentorjev in celotne šole kaže tudi vrsta vrhunskih umetnikov, nekdanjih učencev OŠ Danila Lokarja Ajdovščina, ki so jim ljubezen do kulturnega ustvarjanja vsadili prav na tej šoli. Mednje sodijo gledališki igralki Lara Jankovič in Marjuta Slamič, dirigentka Martina Batič, operna pevca  Pija Slokar in Zdravko Perger, slikarji, kiparji in grafični oblikovalci  Danilo Jejčič, Vladimir Bačič, Anja Kranjc, Tea Curk, Klavdij Zalar, David Ličen, Sonja Makuc, Valentina Verč, Primož Fučka, pisateljica in etnologinja Ksenija Yoder Batič, režiser Peter Avbar, scenografka, kostumografinja Nataša Rupnik in še kdo bi se našel.

(Skupno 81 obiskov, današnjih obiskov 1)