Skoči na glavno vsebino
Select Page

Petošolci smo v četrtek, 5. 5. 2016, raziskovali kamnine in prsti v okolici doma.

Z nami sta bili geologinji Petra Žvab Rožič in Mojca Zega.    

V uvodnem delu naravoslovnega dne sta nam vodji tega dne predstavili njegov potek, svoj poklic, pripomočke, ki jih uporabljajo pri delu, in pomen tega poklica.

Z delom smo nadaljevali v dveh skupinah. Mojca Zega je predstavila minerale, Petra Žvab Rožič pa kamnine. Učenci smo po predstavitvah reševali delovne liste, kjer smo raziskovali in določali minerale in kamnine.

Po malici smo se odpravili po gozdni učni poti proti izviru Hublja in nadgradili znanje tudi na terenu. Ob poti smo se večkrat ustavili in prisluhnili nazornim strokovnim razlagam in predstavitvam nastanka in lastnosti kamnin in prsti.

Na delovne liste smo pridno vnašali zahtevane odgovore.

Na orientirani topografski karti smo označili pot, po kateri smo hodili, in točke, kjer smo opazovali kamnine. Natančno smo spoznali nastanek fliša in določili kamnine, ki ga sestavljajo. Na sliki smo označili lokacijo nastanka fliša in apnenca.

Na časovni lestvici smo označili čas nastanka fliša v Vipavski dolini in apnenca na njenih pobočjih. Z zanimanjem smo opazovali pobočni grušč, ga uvrstili v geološko obdobje in opisovali obliko, barvo in velikost sestavin.

V nadaljevanju smo spoznavali naravne pojave (plazove, izvire, jame), ki se pojavljajo v kamninah. Izvedeli smo tudi, zakaj je nastal plaz Slano blato in zakaj je nastal izvir Hublja.

Ob fotografijah smo določali uporabo apnenca in fliša.

Na travniku smo ugotavljali, kako je s kamninami na njem, in našteli različne plasti v prerezu tal. Ugotovili smo, da se je na različnih kamninah razvila različna prst.

Po krajši poti – po cesti smo se vrnili v učilnico, kjer smo strnili doživetja raziskovalnega dne. Učenci smo bili nad ND navdušeni in z zanimanjem opravili vse zadane naloge. Bilo je zanimivo in poučno, saj smo po že znanih poteh spoznali marsikaj novega.

Petošolci

 

(Skupno 356 obiskov, današnjih obiskov 1)
Dostopnost