Kaj je periodni sistem? Zakaj je pomemben, kakšne informacije skriva, kako je sestavljen…
Z učenci 9. in 10. razreda OPP NIS smo se odločili, da naredimo svoj periodni sistem – v obliki sestavljanke.
Najprej je bilo potrebno prešteti vrstice in stolpce, dobro opazovati vzorec periodnega sistema, nato pa na dolg šeleshamer narisati ustrezno mrežo. Ni bilo najlažje, saj smo morali paziti na število polj, pa tudi na ustrezno velikost polj, ki so se morali ujemati z našimi škatlicami.
Ker se zavedamo, da je poznavanje vseh 118 kemijskih elementov čisto prevelik zalogaj, smo izluščili 24 kemijskih elementov, ki smo jih želeli bolj spoznati: vodik, natrij, magnezij, kalij, kalcij, krom železo, baker, zlato srebro, svinec, živo srebro, aluminij, ogljik, dušik, kisik, fosfor, klor, fluor, žveplo, helij, neon, radon.
S pomočjo enakih škatlic smo po vzorcu periodnega sistema naredili svoj sistem. Da bo učenje lažje in bolj zanimivo, smo v škatlice vstavili kartonček z imenom in simbolom kemijskega elementa. Te kartončke smo kasneje lahko premešali in jih nato čim hitreje spet namestili na ustrezno mesto. Zabavna in poučna sestavljanka 😉
Naučili smo se tudi ustreznega zapisovanja kemijskih elementov: simbole kemijskih elementov vedno pišemo z veliko začetnico ali veliko in malo začetnico skupaj.
Ugotovili smo, da imajo nekateri kemijski elementi lastnosti kovin, drugi ne, nekateri so tudi zelo radioaktivni.
Zanimivo pa je bilo izvedeti, kje vse lahko uporabljamo določen kemijski element. Zato smo k vsakemu elementu dodali predmet, kjer lahko najdemo ta kemijski element.
Ja, ni kaj, kemija je kot sestavljanka – kamor koli se obrneš, vse okoli nas je sestavljeno iz takih in drugačnih delčkov.
(Skupno 761 obiskov, današnjih obiskov 1)