Učenci OPP NIS so v okviru praznovanja slovenske kulture veliko razmišljali o državnih simbolih. Rezultat tega je zgodba, ki so jo učenci tudi zaigrali: staršem, sovrstnikom, vrtčevskim otrokom, z njo pa so se predstavili tudi na republiškem srečanju gledaliških skupin OŠPP v Zagorju ob Savi. Da bi zgodba ostala v trajnejšem spominu, so igro posneli. Učenci so izrazili željo, da bi filmček posredovali tudi slovenskemu predsedniku. V zgodbi namreč nastopajo zastava, grb, himna, pa tudi predsednik – kot živ simbol naše države.
Gospodu predsedniku smo posredovali filmček in čakali na morebiten odziv. Že čez nekaj dni smo prejeli lastnoročno zapisano pismo predsednika, v katerem je izrazil pohvalo in nas povabil na obisk v njegovo Predsedniško palačo. Slednjega se že veselimo.
Učenci in učenke OPP NIS in 7. b razreda so se v četrtek, 23. 3. 2017, udeležili nagradnega izleta v Planico. Nagrado so si prislužili s sodelovanjem na likovnem natečaju Otroci in Planica. Izdelali so navijaške transparente za smučarske polete v Planici. Iz cele Slovenije je prispela množica izdelkov, nagradili pa so samo 15 osnovnih šol – med njimi tudi našo.
Ogledali smo si uradni trening in kvalifikacije smučarskih poletov. Na tribunah smo lahko videli tudi ostale transparente in ponosno mahali s svojimi. Pozdravil nas je tudi predsednik države Borut Pahor. Po športnem delu smo prisluhnili reperju Zlatku, še enkrat slišali rezultate likovnega natečaja in veselo zavriskali.
Ob bližajočem se materinskem dnevu smo drugošolci v šolo povabili babice in z njimi preživeli nekaj nepozabnih trenutkov. Zahvalili smo se jim za ves trud in skrb, ki jo namenijo svojim vnukom, ter za čas, ki si ga vzamejo zanje.
Učenci, člani krožka Ker nam ni vseeno, organizirajo dobrodelno akcijo zbiranja oblačil in obutve. Podarjena oblačila v šoli odložite v kartonaste škatle pred vhodom v zbornico. Zbrana oblačila so namenjena za območno enoto Rdečega križa Ajdovščina. Akcija traja od 20. 3. do 7. 4. 2017.
V soboto, 18. marca je v sodelovanju z JSKD Ajdovščina potekala posebna intenzivna pevska vaja z dekliškim in mladinskim zborom. Vajo je spremljal priznani slovenski skladatelj in zborovodja Ambrož Čopi, ki je v preteklosti našemu MPZ napisal in posvetil že več skladb.
Vsak zborovodja ima svoj pristop in način, posebej pa zborovodja svetovnega formata, kot je Ambrož Čopi. S svojim znanjem, humorjem in natančnim izdelovanjem skladb smo dobili nov zagon in motivacijo za naslednje vaje in nastope. Vajo so spremljali tudi drugi zborovodje in glasbeniki. Bilo je zelo poučno za vse.
V soboto, 18. 3. 2017, je v Žalcu potekalo lokostrelsko državno prvenstvo za učence osnovnih in srednjih šol. Iz naše šole se ga je udeležila Metka Obljubek in z odličnim streljanjem postala državna prvakinja v kategoriji ukrivljeni lok, učenke 4-5-6 razred. Čestitamo!
Učenci OPP NIS so zavihali rokave in potlačeno zemljo na atriju pred razredi spremenili v vrtiček, ki je postal tudi naš novi učni prostor.
Vrtiček smo najprej izmerili in tako ponovili dolžinske enote, uporabo metra, izračunali pa smo tudi ploščino. Učno snov naravoslovja, ki govori o delu in orodju, smo tokrat še konkretizirali in ugotovili, da si z orodjem resnično olajšamo delo. Močno smo občutili tudi naše mišice, srčni utrip in ugotavljali, kako pomembna so vsa naša čutila. V setvenem koledarju smo iskali ustrezne dneve, spoznavali dobre in slabe sosede in še marsikaj. Tako bi dejavnosti ovrednotile učiteljice.
Za učence pa je bilo najpomembnejše, da so delo dobro opravili in je zemlja pripravljena za setev in sajenje. V visoke grede so že posejali redkvico, solato, ognjič in kapucinke. Sedaj bomo pridno opazovali, kdaj bo kaj pokukalo iz zemlje … tako kot opazujemo prve tulipane, ki smo jih okoli dreves posadili v začetku decembra in počasi že kukajo na plano.
Učenci 8. in 9. razreda OPP NIS so si pri tehničnem pouku, skupaj z učiteljem Vladimirjem Bačičem, zadali poseben izziv. Ker imajo zelo radi glasbo in jo radi poustvarjajo, so si zaželeli, da bi imeli svoj “cajon” – kahon. Gre za posebno vrsta bobna, na katerem sedimo, z dlanmi pa udarjamo po prednji stranici.
Učitelj Vladimir Bačič je izdelal načrt in učence skrbno vodil, da so dosegli zastavljeni cilj. Tako izgled kot zven sta profesionalna, zato se bodo predstavili tudi na letošnjem festivalu inovativnih in ustvarjalnih idej – “Labirintu”.
Cajone uporabljamo pri glasbenem krožku, pa tudi kot sprostitev. Z učenci že pridno vadimo in pripravljamo ritmične podlage za pesmi, ki jih bomo za vas odigrali na zaključnem nastopu glasbenega krožka.
Učenci četrtih razredov smo na 3. tehniškem dnevu, ki je potekal 17. 3. 2017, izdelali rožo iz krep papirja, hišico iz lepenke, papirnato kačo in vetrnico. Ob predstavitvi in reševanju nalog na delovnih listih smo učenci najprej spoznavali zgodovino, sestavo, proizvodnjo, lastnosti, vrste papirja in njegovo uporabo. Učenci smo se seznanili s postopki obdelave papirja z raznimi orodji in stroji. Pri izdelavi izdelkov smo uporabljali osnove obdelovalnih postopkov za papirna gradiva (trganje, rezanje, striženje, sekanje, upogibanje, lepljenje, vezanje …). Skozi postopke izdelovanja preproste igre smo se navajali na varno uporabo orodij ter pripomočkov. Ob tem smo spoznavali tudi vsestransko uporabnost papirnatih gradiv.
Na koncu smo opisali postopke izdelave, preizkusili izdelke, jih ustvarjalno obogatili, ilustrirali končne izdelke ter jih ovrednotili. V tem dnevu smo se naučili veliko novega. Najbolj pa smo ponosni na trud, ki smo ga vložili v delo in na uspele izdelke, ki smo jih nesli domov.
Vzgoja in izobraževanje srečnega, uspešnega in odgovornega učenca, ki se razvija ob spodbudi učitelja in podpori staršev. Izvajamo javno veljavni izobraževalni program osnovnošolskega izobraževanja ter prilagojeni program devetletne osnovne šole z nižjim izobrazbenim standardom.
Vizija naše šole
Smo odlična šola, kjer si vsi prizadevamo za kakovosten pouk, da bo znanje učencev poglobljeno, trajno in uporabno. Spodbujamo razvoj vrednot kot so spoštovanje, sodelovanje, samostojnost, odgovornost, znanje in kritično mišljenje ter ustvarjalnost. Gojimo pozitiven odnos do narave in posvečamo pozornost učenju v naravi. Med učenci, delavci šole in starši vladajo enakovredni in spoštljivi odnosi. Ni nujno, da je vsak naš učenec odličnjak, vsi skupaj pa se trudimo, da bo vsak postal odličen človek.