Skoči na glavno vsebino
Select Page

Gorski reševalec na obisku v 3. razredih

V petek, 20. 10. 2023, smo imeli tretješolci prav poseben obisk. Na šoli nas je obiskal Anej Kodele, ki je reševalec nujne medicinske pomoči in gorski reševalec. Predstavil nam je svoje delo in svoj hobi. Izvedeli smo, kako poteka usposabljanje za gorskega reševalca ter, katere spretnosti in veščine potrebujemo, če želimo opravljati to delo. Gospod Kodele nam je pokazal opremo in pripomočke, ki jih potrebuje pri reševanju. Ogledali smo si posnetek reševanja na nevarnem terenu s helikopterjem. Praktično smo preizkusili nosila in si ogledali vozilo gorskih reševalcev. Odgovoril nam je na številna vprašanja in mnoge navdušil za gorsko reševanje. Ugotovil je, da tretješolci že veliko znamo o prvi pomoči in pravilnem ravnanju v primeru nesreč.

Teden otroka na lokavški šoli

Letošnji Teden otroka je potekal pod geslom: Zakaji in zatoji radovednosti. Le kakšen bi bil svet brez zakajev in zatojev? Verjetno brez novih znanj, izkušenj in razvoja posameznikov in družbe sploh. Tudi v šoli se učimo postavljati vprašanja in to ne samo z zakaj? Iščemo tudi odgovore in jih delimo med seboj. Tako zakaje in zatoje tudi udejanjamo.
Teden otroka je tudi priložnost za medrazredno druženje vseh učencev, medsebojno pomoč in sodelovanje. Osrednji dogodek je bila skupna malica v praznično urejeni jedilnici ob svečkah, cvetju in pogrinjkih. Obloženi kruhki, sadne palčke in pecivo je še bolj teknilo, ker smo vse pripravili med poukom. Tudi palačinke smo spekli in se posladkali z njimi. Potekalo je tudi medrazredno druženje preko izdelovanja raznih izdelkov, družabnih in športnih iger, srečo pa smo preizkusili v tomboli. Prvošolci so pokukali še v vrtec in se družili z najmlajšimi.
Zakaj je bil ta teden nekaj posebnega? Zato, ker se trudimo, da zmoremo že marsikaj, ker želimo pomagati, ker želimo biti vsak dan odgovornejši, samostojnejši … skratka boljši.

Knjižnica + ustvarjalnost

V sklopu meseca praznovanja šolske knjižnice, smo želeli spodbuditi ustvarjalnost učencev. V ta namen smo povabili učence 6. e razreda prilagojenega programa, da so prišli v knjižnico na uro KIZ s poudarkom na ustvarjanju. Na začetku smo prebrali knjigo »Žan je drugačen«, temu je sledil pogovor o tematikah knjige in sicer o avtizmu ter drugačnosti. Še posebej smo želeli izpostaviti sporočilo knjige, da četudi smo drugačni od drugih, imamo sposobnosti, v katerih smo dobri. Ena od njih je drugačno mišljenje, ki je pogosto povod za inovativne ideje. Prav to smo želeli spodbuditi pri učencih, zato so za začetek imeli možnost sestaviti karkoli iz zgolj 20 LEGO kock. Nastale so prav nenavadne skulpture, ki so predstavljale križ, letalo, katamaran, mini fotoaparat in celo kino dvorano. V nadaljevanju so izdelali iz kock nenavaden avto, kot naj bi ga po njihovem mnenju sestavil sam glavni junak. Učenci so ustvarili leteč avto, kombinacija avto-motorne sani ter avto, ki izgleda kot hiša. Učenci so bili nad uro navdušeni in so izrazili zanimanje za dodatno uro v povezavi z ustvarjalnostjo. Veseli nas, da so učenci knjižnico prepoznali kot dodaten prostor, kjer se lahko njihova ideja uresniči. Za konec pa toplo vabimo tudi ostale učence k ustvarjanju v knjižnici.

Druženje 4.c in 8.c

Preteklo sredo smo se v času razredne ure zbrali prijatelji iz oddelkov 4.c in 8.c. Četrtošolci so bili v začetku nekoliko zaskrbljeni, saj si niso predstavljali, kako bo druženje s tako velikimi učenci izgledalo. Ko smo se vsi dobili in so osmošolci z nasmehi na obrazih pozdravili četrtošolce, nekatere od njih tudi prijazno potrepljali po ramenih, je ves strah izginil.

Po uvodni predstavitvi, kjer je vsak povedal svoje ime in vse v krogu pozdravil z unikatnim gibom, smo se v skupinah igrali domine, igro, ki smo jo že vsi skoraj pozabili, a so se jo njihovi stari starši velikokrat igrali.

Druženje smo sklenili z igro hiške ter zavezo, da se v decembru spet srečamo.

 

Prijetno s koristnim

V četrtek, 12. 10. 2023, so učenci 9. OPP NIS izvedli uro tehnike in tehnologije v šolski knjižnici. Ob svojem obisku v mesecu septembru so opazili, da se pri premikanju stolov povzroča v čitalnici hrup, ki je za mnoge udeležence moteč. S svojo učiteljico so prišli na idejo, da bi noge stolov in miz v čitalnici zaščitili in tako ublažili hrup ob njihovem premikanju. Uro so izvedli v mesecu šolskih knjižnic. Pri delu jih je vodila Monika Kogoj.

Ste že preizkusili stole z zaščitenimi nogami v čitalnici? Vabljeni!

Aktivnosti šolske knjižnice v mesecu Beremo skupaj in v mesecu, ko praznujejo šolske knjižnice

Med 8. septembrom in 8. oktobrom je potekal nacionalni mesec skupnega branja Beremo skupaj.

V tem času smo se v medpredmetnih urah na prilagojenem programu posvetili primorskemu pisatelju Francetu Bevku in njegovi zgodbi Košček kruha. Prvo triletje OPP NIS je v sklopu kulturnega dne Dobrodošli v pravljice prisluhnilo zgodbi Krompirjevo popotovanje. Po labirintu so krompirjeve gomolje povezali z ladjo. V zgodbi so krompir z ladjo po morju prepeljali iz daljnega Egipta vse do naših trgovin. Na koncu smo se vprašali, ali je v zgodbi prikazan način gojenja in transporta okolju prijazen. Ne, so v en glas odgovorili učenci.

Tretješolci so ob dnevu zlate knjige, ko smo spoznavali življenje in delo Franceta Bevka, v dar prejeli knjigo Maks avtorice Mateje Gomboc. Podarjeno knjigo, s katero jih je obdarila  ajdovska občina v sodelovanju s splošno knjižnico v našem kraju, z velikim veseljem že prebirajo za prvo domače branje.

S četrtošolci smo v sklopu kulturnega dne V knjigah se skrivajo zakladi spoznavali zgodovino knjig, knjižnic in pisnih podlag ter pot knjige od ideje do knjižnega trga. Ob zaključku druženja so učenci prisluhnili kratki zgodbici Lane Smith z naslovom To je knjiga.

Ob ponovitvi pravil izposoje so se drugošolci zabavali ob zgodbici Skrivnost izginulih črk. Spoznali so tri pošasti: Črkožerko, Črkohamko in Črkosnedko. Želimo si, da bi dobro znali abecedo in pravilno zapisovali besede in povedi ter tako onemogočili delo Črkosnedke.

V oktobru, ko ves mesec praznujejo šolske knjižnice, so prvošolce ob prvem obisku v njej na stolih pričakali modri gumbki. Zakaj? To so izvedeli po prebrani pravljici z naslovom Pravljica o modrem plaščku. S pomočjo gumbkov so se prepustili domišljiji in se skupno odločili za motiv, ki so ga oblikovali na tleh. Prvi oddelek je modre gumbe oblikoval v srce, s čimer so učenci pokazali, da se imajo med seboj radi, drugi oddelek je zaradi časa trgatve oblikoval z gumbi grozd, tretji oddelek matične šole pa se je odločil za črko K, ker jih ta spominja na knjižnico in knjige, medtem ko so lokavški prvošolci oblikovali rožico. Prvošolce je tradicionalno obdarilo društvo Bralna značka. V dar so dobili slikanico Hiša selivka izpod peresa Marka Kravosa.

S petošolci smo spoznali ustvarjalko Natašo Konc Lorenzutti. Njena knjiga Kakšno drevo zraste iz mačka je v letošnjem šolskem letu v 4. in 5. razredu predvidena za Cankarjevo tekmovanje iz znanja slovenščine. Ob izposoji pesniških zbirk so si učenci 5. c ogledali še priročno razstavo knjižic, ki so izšle v zbirki Čebelica. Ta letos praznuje že 70 let.

Šestošolci so v oktobru spoznali knjige, ki jih v 7. razredu v projektu Rastem s knjigo podarja Javna agencija za knjigo. Ogledali so si nekaj video vsebin, s pomočjo katerih so dobili ideje za branje dobrih knjig.

V septembru je likovna pedagoginja šolski knjižničarki narisala tri bralna drevesa. Prvo bralno drevo je dobilo svoje mesto v šolski knjižnici. Nanj so svoje najljubše knjige zapisovali učenci do 5. razreda, na drugo, ki je domovalo na panoju pred šolsko knjižnico, so svoje bralne predloge zapisovali starejši učenci, medtem ko so tretjega v šolski zbornici zapolnili strokovni delavci šole. Še posebno so se izkazali učenci 4. a, ki so ustvarjali lastne uganke, ter učenci 4. b in 3. b in c, ki so presenetili z ugankami in razmišljanjem, kako bi knjižni junaki lahko v domišljiji izboljšali razmere za življenje in nas naredili bolj odprte in čuteče za potrebe drugih.

Učence zadnjega triletja smo v medpredmetnih urah med slovenščino in šolsko knjižnico popeljali v razmišljanje, zakaj je branje pomembno. Spoznali so aplikacijo sBiblos, kjer si lahko izposojajo elektronske knjige za domače branje.

Knjižni fond se je obogatil z novimi zbirkami knjig v angleškem jeziku. Gre za knjige Pokemon, Preživeli in Čarobna hišica na drevesu.

V šolski knjižnici je učence pričakal plakat z vabilom k skupnemu ustvarjanju v knjižnici.

Mesec šolskih knjižnic smo še posebno obeležili z učenci, ki obiskujejo OPB. Skupaj smo si ogledali razstavo knjižne zbirke Čebelica z naslovom Leti, leti že 70 let. Sledilo je delo v skupinah. Učenci so morali poiskati slikanice in knjige z znanimi književnimi junaki. Prav z njihovo pomočjo in s svojo domišljijo so iskali rešitev za boljše odnose med nami, za ohranjanje dobrega zraka, vode … Na ta način smo sledili nekaterim prednostnim ciljem naše šole. Tretješolci, ki obiskujejo OPB, so po prebranih pesmicah iz pesniške zbirke Drobtine iz mišje doline ustvarjali motive za lastna knjižna kazala. Mlajši učenci, tj. iz 1. in 2. OPB, so prisluhnili ljudski pravljici Lonček, kuhaj! Vsak med njimi si je zaželel in povedal, kaj dobrega bi čudežni lonček lahko skuhal za boljše življenje nas vseh. Domišljija res nima meja, bi lahko zapisali na koncu skupnega ustvarjanja in druženja.

Geografija v pesku

Devetošolci OPP NIS so učno snov geografije utrjevali v pesku. Na peščena tla smo najprej narisali Zemljo, ji določili ekvator, začetni poldnevnik ter skrajne točke, nato pa s pomočjo Atlasa preslikali celine na tla. Kar nekajkrat smo morali popraviti, ampak ni bilo težko, ker se pesek lahko hitro “zradira”. Natančno smo morali opazovati zemljevid sveta v Atlasu, da smo pravilno izrisali na tleh, kje jih seka ekvator, poldnenik. Nato smo opazovali še relief v Atlasu ter ga preslikali na tla tako, da smo iz peska ustvarili gorovja in nižine. Če nas ne bi preganjal čas, bi gotovo nastalo še marsikaj. Bilo je igrivo in hkrati poučno.

Učenci 9.r. OPP NIS in učiteljica Damjana Urh

Erasmus days

V petek, 13. oktobra 2023, smo v sklopu Erasmus dnevov organizirali EKO KVIZ za učence prilagojenega programa. Tekmovanje je potekalo v dveh kategorijah: TRAJNOST IN EVROPA. Učenci so z navdušenjem sodelovali, zapisovali odgovore na tablice ter se trudili za svoje skupine. Najuspešnejša skupina je prejela glavno nagrado – obisk fitnesa v Športnem centru POLICE. Ostali učenci niso ostali praznih rok, saj so prejeli tolažilne nagrade, ki jih je omogočila podpora podjetij EURODIYCE IN MDPM AJDOVŠČINA.

Ob tem bi se radi zahvalili Zavodu za šport Ajdovščina, ki nam je omogočil glavno nagrado.

Učenci in učiteljice OPP NIS 

Dostopnost